ZÁŽITKOVÝ PEDAGOG, 23.-27. srpna 2017
Seminář zážitkový pedagog obsahuje výtah z mého 6i letého studia a 18i leté praxe. Je určen volnočasovým i školním pedagogům všech oborů, sociálním pracovníkům, vedoucím oddílů, i zvídavým rodičům. Seminář obsahuje základy zážitkové pedagogiky a přírodní výchovy. Nabízí kompletní přehled začínajícím a možnost srovnání a utřídění informací pokročilým. Obsahuje vyváženě teorii i praxi. Jeho cílem je poskytnout účastníkům:
- ucelený přehled teorie
- rozsáhlý zásobník několika desítek her, aktivit a technik
- zkušenosti z praxe a modelové situace
- schopnost aplikovat poznatky do své vlastní praxe
- skripta, ke kterým se mohou vrátit při tvoření vlastních projektů
Kurz je investicí do profesního i osobního života. Učení zážitkem není jen metodou. Je i cestou vlastního rozvoje.
termín: 23. – 27. srpna 2017,
místo: Ekocentrum Vespolek, Jindřichův Hradec
Místo je skvěle dostupné autem i hromadnou dopravou. Osamělý objekt mlýna u Nežárky zrekonstruovaný na ekocentrum. Krásné prostředí u vody, louka a pás lesa, ideální pro zážitkový program.
Ubytování v několika pokojích na postelích s matracemi. Strava podle naší dohody včetně pití.
začátek v 18h večeří, konec po obědě ve 14h
Cena:
4 plné dny programu: 3390
Cena pro brzké přihlášky do 30.6. = 2890Kč
zahrnuje lektorné, výukové materiály, materiál na hry a aktivity, skripta.
Účastníci (na požádání) obdrží na osvědčení o absolvování kurzu.
Možná sleva pro přihlášky více lidí z jedné organizace.
kapacita kurzu: 16 účastníků.
Ubytování a strava se platí na místě:
– 1760 Kč ve vlastním spacáku nebo 1920 Kč při využití lůžkovin.
Je zde i dost místa, pokud byste chtěli vzít rodinu, která by si udělala vlastní program…
Jakékoli další otázky a přihlášky směřujte na email: kubala.petr@gmail.com
Přečtěte si také článek Umění zážitkovky je ovlivnit kvalitu života na mém blogu.
nebo Ohlasy účastníků, nebo se podívejte na krátké slideshow z minulého kurzu.
[contact-form-7 id=“1576″ title=“Přihláška“]
Níže najdete ještě podrobnější rozpis probíraných témat.
ZÁŽITKOVÝ PEDAGOG
osnova a rámcový scénář
rámcový rozvrh dne:
dopolední blok 9 – 12
odpolední blok 14 – 18
večerní blok 20 – 21:30 (volitelné téma) + hra (praktická sehrávka)
časy jsou orientační – v rámci bloků budou probíhat i praktické sehrávky her, na rozšíření zásobníku a pro praxi.
———————————————————————————————————-
- den
Blok I. – ZAHÁJENÍ, SEZNÁMENÍ
představení semináře, představení účastníků, ujasnění očekávání a chodu semináře, výchozí principy
——————————————————————————————————
2. den
Blok II. – ÚVOD DO ZÁŽITKOVÉ PEDAGOGIKY
zásobník her – seznámení a prolomení bariér
• obecné principy zážitkové pedagogiky
• hra jako prostředek
• zážitek – prožitek – zkušenost
• teorie flow
• teorie komfortní zóny
• kontinuum zážitkové pedagogiky
• zpracovávání zážitku
• využití přírodního prostředí
• učební styly, Kolbův cyklus, transfer
• výchova pro život
• vývoj pedagoga
Blok III. – PŘÍPRAVA A VEDENÍ HER/AKTIVIT
zásobník her – na probuzení, energizers
• typy her
• fáze hry
• zásady přípravy her
• zásady vedení her
• vztah k účastníkům, vystupování
• bezpečnost
• praxe: příprava a uvedení hry (zásobník – hry na poznávání, důvěru, komunikaci, spolupráci)
• reflexe praktické části
večer: volitelné téma + hra
———————————————————————————————————-
3. den
Blok IV. – TVORBA A MODIFIKACE HER
• tvorba podle cíle
• úpravy podle okolností
• kde brát inspiraci
• jak upravovat
• praxe: modifikace hry
Blok V. – ZPRACOVÁVÁNÍ ZÁŽITKŮ
• zpětná vazba, reflexe, ohlédnutí
• proč, kdy, jak
• 6 typů zpracování zážitků
• otázky vhodné a nevhodné
• praxe: zpracování zážitků z dané hry
• zásobník technik zpracování zážitků
večer: volitelné téma + hra
———————————————————————————————————-
4. den
Blok VI. – VEDENÍ SKUPINY
skupinová dynamika
co se děje ve skupině účastníků
jak reagovat v různých situacích
modelové situace
kontrakt se skupinou
zásobník způsobů dělení skupiny do menších týmů
Blok VII. – VEDENÍ TÝMU
vedení týmu pedagogů
zásady spolupráce
na co si dát pozor, co podpořit
Blok VIII. – DESIGN PROGRAMŮ, DRAMATURGIE
jak sestavovat delší programové bloky
zásady dramaturgie
dramaturgie a didaktika
hledání témat, pojmenování cílů, tvorba scénáře
modelové příklady scénářů pro různé cílové skupiny
praxe: tvorba vlastního projektu
večer: volitelné téma + hra
———————————————————————————————————-
5. den
Blok IX. – PRAXE: PŘÍPRAVA VLASTNÍHO PROJEKTU
příprava vlastního projektu
aplikace nových poznatků do vlastního světa
prezentace základních myšlenek projektů
Blok X. – OSOBNOST ZÁŽITKOVÉHO PEDAGOGA
osobnost zážitkového pedagoga
audit osobního stylu a umu
tipy k růstu
Blok X. – ZÁVĚR
závěrečné shrnutí
závěrečné otázky
zpětná vazba
———————————————————————————————-
Volitelná témata:
hodina povídání na některé z témat, vybrané skupinou
Environmentální výchova – zkušenosti práce na programech z USA
Expediční výchova – teorie + zkušenosti z osobnostně rozvojových programů v Jižní Africe
Friluftsliv – skandinávský přístup k přírodní výchově
Lesní školka – přírodní a zážitková výchova pro nejmenší
Tvoření slovem – nuance používání slov v pedagogickém procesu
Rozvoj klíčových kompetencí – využití zážitkové pedagogiky a přírodní výchovy pro rozvoj klíčových kompetencí
Různé přístupy k zážitkové pedagogice u nás a ve světě – srovnání a uvědomění rozdílů v různých přístupech a jejich využití
Specifika práce s dospělými (kurzy pro firmy) – čím jsou kurzy pro dospělé jiné
Zážitková pedagogika a lidé s postižením – co může zážitková pedagogika příroda nabídnout lidem s postižením
Mezinárodní kurzy – specifika mezinárodních kurzů a mezinárodních skupin
Kurt Hahn a Outward Bound – zakladatel organizace Outward Bound, průkopník zážitkové pedagogiky a přírodní výchovy, zakladatel několika dalších celosvětových organizací.
[contact-form-7 id=“1576″ title=“Přihláška“]